einai-ygieino-to-tyri

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα και ειδικά το τυρί είναι μια από τις καλύτερες διατροφικές πηγές ασβεστίου και άλλων θρεπτικών συστατικών. Ακολουθούν τρόποι με τους οποίους το τυρί μπορεί να είναι υγιεινό.

Υγιή αιμοφόρα αγγεία

Ορισμένα τυριά περιέχουν υψηλά επίπεδα χοληστερόλης και νατρίου, γεγονός που υποδηλώνει ότι μπορεί να οδηγήσουν σε καρδιαγγειακά προβλήματα.

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα θα μπορούσαν να είναι μια καλή πηγή του αντιοξειδωτικού, της γλουταθειόνης. Αυτό το αντιοξειδωτικό είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία του εγκεφάλου και για την πρόληψη του νευροεκφυλισμού που σχετίζεται με την ηλικία.

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν επίσης ότι οι αντιοξειδωτικές ιδιότητες του τυριού μπορεί να προστατεύουν από τις αρνητικές επιπτώσεις του νατρίου, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.

Στη μελέτη, τα αιμοφόρα αγγεία των συμμετεχόντων που κατανάλωναν γαλακτοκομικό τυρί λειτουργούσαν καλύτερα από τα αιμοφόρα αγγεία εκείνων που έτρωγαν κουλουράκια ή τυρί σόγιας.

Εντερική μικροχλωρίδα και χοληστερόλη

Ως τρόφιμο που έχει υποστεί ζύμωση, το τυρί μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση των υγιών βακτηρίων του εντέρου. Αυτό θα μπορούσε να έχει θετική επίδραση στα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα.

Ένα υγιές βάρος

Μελέτες δείχνουν ότι ένα άτομο με υψηλό δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ) είναι πιο πιθανό να έχει χαμηλά επίπεδα ασβεστίου. Δεδομένου ότι το τυρί είναι μια καλή πηγή ασβεστίου, μπορεί να υπάρχουν οφέλη για τα άτομα που ακολουθούν δίαιτα απώλειας βάρους.

Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Αυτά έχουν βρεθεί σε ορισμένα είδη τυριών, και ειδικά σε αυτά που παράγονται από γάλα που παράγεται από αγελάδες που τρώνε αλπικά χόρτα. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα πιστεύεται ότι ωφελούν το καρδιαγγειακό σύστημα και τον εγκέφαλο.

Υγιή κύτταρα

Τα κύτταρα χρειάζονται πρωτεΐνη για δόμηση και επισκευή. Μια ουγγιά τυρί τσένταρ μπορεί να προσφέρει 7 γραμμάρια πρωτεΐνης. Η ποσότητα πρωτεΐνης που συνιστάται για κάθε άτομο εξαρτάται από την ηλικία, το μέγεθος και το επίπεδο δραστηριότητάς του. Χρησιμοποιήστε αυτήν την αριθμομηχανή για να μάθετε πόση πρωτεΐνη χρειάζεστε.

Κίνδυνοι από το τυρί

Μια δίαιτα υψηλή σε νάτριο και κορεσμένα λιπαρά είναι πιθανό να αυξήσει τον κίνδυνο υψηλής αρτηριακής πίεσης, καρδιαγγειακών παθήσεων και διαβήτη τύπου 2.

Κορεσμένο λίπος

Κάποιος που ακολουθεί μια δίαιτα 1800 θερμίδων θα πρέπει να καταναλώνει λιγότερα από 18 γραμμάρια κορεσμένων λιπαρών την ημέρα.

Μία μερίδα τυρί τσένταρ έχει περίπου 120 θερμίδες και 6 γραμμάρια κορεσμένων λιπαρών.

Η υψηλή πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο διαβήτη, παχυσαρκίας και καρδιαγγειακών προβλημάτων.

Ορισμένες μελέτες προτείνουν, ωστόσο, ότι τα κορεσμένα λιπαρά από γαλακτοκομικά τρόφιμα μπορεί να είναι λιγότερο επιβλαβή από τα κορεσμένα λιπαρά από άλλες πηγές.

Νάτριο

Μαζί με το λίπος, το νάτριο μπορεί να είναι υψηλό σε ορισμένα τυριά, ειδικά σε επεξεργασμένα τυριά και προϊόντα με γεύση τυριού.

Ορμόνες

Έχουν εκφραστεί ανησυχίες σχετικά με την παρουσία οιστρογόνων και άλλων στεροειδών ορμονών στα γαλακτοκομικά προϊόντα. Αυτά θα μπορούσαν να διαταράξουν το ενδοκρινικό σύστημα και ενδεχομένως να αυξήσουν τον κίνδυνο ορισμένων τύπων καρκίνου.

Αλλεργίες, δυσανεξίες, ευαισθησία και αλληλεπιδράσεις

Δυσανεξία στη λακτόζη

Ένα άτομο με δυσανεξία στη λακτόζη δεν έχει το ένζυμο που απαιτείται για τη διάσπαση και την πέψη της ζάχαρης που βρίσκεται στο γάλα. Η κατανάλωση γάλακτος και γαλακτοκομικών προϊόντων μπορεί να οδηγήσει σε φούσκωμα, μετεωρισμό ή διάρροια.

Τα επίπεδα ανοχής εξαρτώνται από το άτομο. Ένα άτομο μπορεί να είναι σε θέση να ανεχθεί παλαιωμένα γαλακτοκομικά με χαμηλά επίπεδα λακτόζης, όπως το γιαούρτι και τα σκληρά τυριά, ενώ άλλοι αντιμετωπίζουν μια αντίδραση ακόμη και σε μια μικρή ποσότητα γαλακτοκομικών προϊόντων.

Μαλακά, φρέσκα τυριά, όπως η μοτσαρέλα, μπορεί να προκαλέσουν αντίδραση σε ένα άτομο με δυσανεξία στη λακτόζη. Ωστόσο, τα πιο σκληρά τυριά, όπως το τσένταρ και η παρμεζάνα, έχουν χαμηλότερα επίπεδα λακτόζης. Τα άτομα με δυσανεξία στη λακτόζη μπορεί να διαπιστώσουν ότι μια μικρή ποσότητα από αυτά τα τυριά μπορεί να καταναλωθεί με ασφάλεια.

Μια αλλεργία εμφανίζεται λόγω μιας μη φυσιολογικής ανοσολογικής αντίδρασης σε ορισμένους παράγοντες ενεργοποίησης, όπως η πρωτεΐνη γάλακτος, είτε καζεΐνη είτε ορός γάλακτος. Το ανοσοποιητικό σύστημα του σώματος παράγει ένα αλλεργικό αντίσωμα, το αντίσωμα ανοσοσφαιρίνης Ε, όταν εκτίθεται στη σκανδάλη.

Τα συμπτώματα αλλεργίας περιλαμβάνουν μετά τη ρινική ενστάλαξη, συριγμό, διάρροια και έμετο. Σε πιο σοβαρές περιπτώσεις, ένα άτομο μπορεί να αναπτύξει άσθμα, έκζεμα, αιμορραγία, πνευμονία και αναφυλαξία ή σοκ. Αυτό μπορεί να είναι σοβαρό, ακόμη και απειλητικό για τη ζωή.

Όποιος έχει αλλεργία στο γάλα πρέπει να αποφεύγει όλα τα γαλακτοκομικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένου του τυριού.

Η ευαισθησία στην καζεΐνη, μια πρωτεΐνη που βρίσκεται στο γάλα, μπορεί να προκαλέσει φλεγμονή σε όλο το σώμα, προκαλώντας συμπτώματα όπως συμφόρηση κόλπων, εξάρσεις ακμής, δερματικό εξάνθημα και ημικρανίες.

Οποιοσδήποτε αντιμετωπίζει αυτό το είδος συμπτώματος μπορεί να ζητήσει από έναν διαιτολόγο να τον καθοδηγήσει σε μια δίαιτα αποβολής ή να κάνει ένα τεστ ευαισθησίας στα τρόφιμα, για να διαπιστώσει εάν μια δίαιτα χωρίς γαλακτοκομικά μπορεί να βοηθήσει.

Ο φώσφορος υπάρχει σε υψηλές ποσότητες σε ορισμένα τυριά. Αυτό μπορεί να είναι επιβλαβές για άτομα με νεφρική διαταραχή. Εάν τα νεφρά δεν μπορούν να αφαιρέσουν την περίσσεια του φωσφόρου από το αίμα, αυτό μπορεί να είναι θανατηφόρο.

Η υψηλή πρόσληψη ασβεστίου έχει συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του προστάτη σε ορισμένες μελέτες, αλλά άλλες έρευνες δεν έχουν βρει συσχετίσεις μεταξύ των δύο.

Η δυσκοιλιότητα παρατηρείται συχνά σε μικρά παιδιά που καταναλώνουν πολλά γαλακτοκομικά προϊόντα ενώ ακολουθείτε μια δίαιτα χαμηλή σε φυτικές ίνες, επεξεργασμένη.

Διαβάστε περισσότερα για τα γαλακτοκομικά προϊόντα:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.